Korzyści dla klienta z własnego opakowania

Choć większość z nas sięga po nie dosyć machinalnie i ściąga je ze sklepowych półek bez większego zastanowienia, nad ich projektowaniem i produkcją głowi się wiele osób. Opakowania pełnią szereg funkcji - ułatwiają porządkowanie asortymentu oraz transport, a także wpływają korzystnie na prezentację artykułu. Na przestrzeni ostatnich kilku lat można zaobserwować wzmożone starania właścicieli firm, którzy w niepozornym opakowaniu dostrzegli nową skuteczną metodę na zwabienie potencjalnego klienta. Czy opakowanie rzeczywiście może stać się potężnym orężem w rękach obrotnego przedsiębiorcy?

Sztuka ładnego pakowania

Nie mamy wątpliwości, że tak właśnie może, a nawet powinno być. Atrakcyjnie opakowany produkt będzie wizytówką marki, współtworzącą cały branding firmy. Dobrze opracowany projekt z pewnością zostanie doceniony przez klienta, który przepada nie tylko zawartość samego opakowania, ale i dbałość o szczegóły. Butelka czy słoik, w którym eksponujemy produkt to doskonała powierzchnia do zagospodarowania. Można, a nawet należy wyeksponować tam logo, nazwę firmy oraz chwytliwe hasło. Pokazując swoje znaki firmowe utrwalasz wizerunek marki w świadomości konsumentów i budujesz rozpoznawalność.

Wybierz najlepsze rozwiązanie

Żeby dodatkowo zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy możemy się zdecydować nie tylko na piękną i dopracowaną formę graficzną, ale i np. na nietypowy kształt opakowania oraz surowiec, z którego wykonamy butelkę czy słoik. Będzie się to oczywiście wiązało często z wyższymi kosztami, ale w przypadku niektórych branż takie ryzyko popłaca, a inwestycja szybko się zwraca. Nie zapominajmy także samym rozmiarze - wielkość opakowania kształtuje wyobrażenie o jego zawartości, warto więc świadomie zdecydować o tym aspekcie jeszcze przed zleceniem projektu.

Informuj mądrze!

Większość opakowań posiada także miejsce na etykietę. Świadomi konsumenci przed zakupem lubią wiedzieć, co dokładnie wrzucają do koszyka. Daj im na to szansę i nie zapomnij stworzyć miejsca, w którym poinformujesz o składzie i zaletach produktu.