Czy trend świeżych opakowań podbije polski rynek?

Wraz z błyskawicznym rozwojem nowoczesnych technologii, konsumenci zaczęli zwracać uwagę na wiele kwestii, między innymi tych, które dotyczą dokonywania zakupów. To w jaki sposób użytkownik postrzega dany produkt, przekłada się na to, czy go wybierze. Ponadto coraz więcej producentów chce się w ten sposób wyróżnić, dlatego produkty na półkach sklepowych umieszczane są w innowacyjnych opakowaniach typu fresh. Czym one się charakteryzują?

Opakowanie współgra z zawartością

Co roku odnotowywane są gigantyczne straty, które związane są z marnowaniem zepsutej żywności w handlu detalicznym. Fabryki i zakłady przemysłowe opracowują na bieżąco takie opakowania, które pomogły by w przedłużeniu okresu przydatności produktu do spożycia, choćby o jeden dzień. W ten sposób straty te powoli byłyby odrabiane, a liczba odpadów na wysypisku malała by w oczach. Rozwiązaniem w tej sytuacji mają być opakowania typu fresh.

Oferta taka głównie jest skierowana do klientów, którzy posiadają własne uprawy lub chcą, by ich warzywa i owoce pozostawały świeże i zdatne do spożycia przez długi czas. Takie rozwiązanie z pewnością satysfakcjonowałoby wielu konsumentów. Podstawową i najważniejszą cechą opakowań typu fresh jest trwałość, przepuszczalność powietrza, a także przyciąganie uwagi potencjalnego klienta, głównie ładnymi nadrukami. Dzięki temu wyróżnią się one na tle konkurencji, a dodatkowo zapadną w pamięci konsumentów, przez co będą oni sięgać po takie produkty z przyzwyczajenia do wysokiej jakości i stylowego designu.

Ogromnie ważne jest, by opakowania typu fresh przepuszczały powietrze, dzięki czemu produkty w nich umieszczone będą mogły ,,oddychać”. Owoce i warzywa produkują parę wodną, co związane jest z naturalnie zachodzącymi procesami i transpiracją. Opakowanie, które nie będzie posiadać takich specjalnych właściwości, spowoduje zaparowanie folii i zgromadzenie się kropel wody. Przez to klient nie będzie mógł zobaczyć produktu znajdującego się w środku i stwierdzi, że jest on niższej jakości.

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz

Moda na ekologię nie przemija, a fakt ten skrzętnie wykorzystują firmy z całego świata, które chcą być odbierane jako te, które szczególnie dbają o środowisko. Opakowania typu fresh z pewnością wpiszą się z ten trend, bowiem dzięki możliwości przedłużenia przydatności produktów spożywczych, będą też wpływały na rozwój eko trendu. Coraz więcej osób decyduje się także na ponowne wykorzystanie pewnych opakowań. W tym miejscu bardzo kluczowa jest zatem personalizacja opakowań typu fresh i nie tylko.

Zazwyczaj personalizacja wykorzystywana jest w przypadku zestawów kosmetyków pakowanych z okazji świąt Bożego Narodzenia czy Wielkiej Nocy. Wiele firm stosuje ten zabieg również na produktach codziennego użytku, przez co zyskują one na wyjątkowości. Zabawne kształty, łączenie różnych materiałów, a nawet druk sprawiają, że klient może wybrać produkt, który odpowiada mu nie tylko pod względem potrzeb, ale i estetyki. Bardzo trafnym zabiegiem jest wprowadzenie opakowań z oprawą retro, co przywodzi na myśl przeszłość. Dzięki temu klienci mogą wrócić wspomnieniami do miłych chwil i przypomnieć sobie, jak pierwszy raz sięgali po dany produkt ze sklepowej półki.